Siłownia, fitness - Energym kraków
cennik   |    kontakt


       
NOWOŚCI | lifestyle | kultura | trening | promocje
Pilates dla początkujących

Wdech, wydech, wdech, wydech… - świadome ćwiczenie zsychronizowane z rytmicznym oddychaniem jest esencją pilates. Zwiększ świadomość własnego ciała, osiągnij harmonię i sprawdź jakie efekty możesz osiągnąć dzięki tym zajęciom fitness, dostępnych w ofercie większości siłowni.


pilates

Początki i geneza pilates

Sam system ćwiczeń został zapoczątkowany przez Niemca Josefa Humbertusa Pilates. Jak nietrudno się domyśleć, to właśnie od jego nazwiska wzięła się nazwa omawianych w dzisiejszym wpisie zajęć fitness. Celem wymyślonej na początku XX wieku aktywności fizycznej było rozciągniecie i uelastycznienie wszystkich partii mięśniowych ciała. Zapewnić to miało holistyczne podejście do treningu oraz połączenie połączenie elementów jogi (jogaltes), baletu i ćwiczeń izometrycznych. Według założeń Pilatesa, metoda miała wzmacniać mięśnie bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążać kręgosłup, poprawiać postawę, uelastyczniać ciało oraz obniżać poziom stresu.

 

Główna reguła? Wolne, precyzyjne ruchy, koncentracja oraz świadomy wdech i wydech. To wszystko składa się w doskonałe ćwiczenia ogólnorozwojowe.

 

Dla kogo?

Parafrazując popularny cytat z kultowej już bajki Shrek: ćwiczyć każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej. Jak w większości zajęć fitness – nie ma większych przeciwskazań do rozpoczęcia treningu. Pilates to jeden z najmniej rygorystycznych i najbardziej przyjaznych treningów na siłowniach fitness. Tutaj nie ma znaczenia wiek, kondycja, czy gibkość naszego ciała. Natomiast cechą nadrzędną, wspólnym mianownikiem uczestników jest determinacja i chęć osiągnięcia zamierzonego celu. Na zajęciach zobaczymy praktycznie cały przekrój współczesnego społeczeństwa – od młodzieży po osoby starsze.

 

Masz problemy zdrowotne? Nie przejmuj się - ćwiczenia przeznaczone są również dla nie w pełni zdrowych osób, m.in. jest zalecany cierpiącym na różnego rodzaju zwyrodnienia i wady kręgosłupa. Wzmacniając mięśnie pleców odciążasz kręgosłup i redukujesz towarzyszące Ci dolegliwości bólowe. Nie jesteś pewny, czy powinieneś zdecydować się na pilates? Skonsultuj się z trenerem personalnym siłowni lub klubu fitness, który na pewno rozwieje wszystkie Twoje wątpliwości.

 

Zajęcia, w niektórych przypadkach, mogą być odpowiednikiem rehabilitacji. Bardzo często zalecane są przez fizjoterapeutów, dochodzących po ciężkich kontuzjach sportowcom. Dlaczego? Żeby uniknąć stanu tzw. zastanych mięśni, nie dać im odpocząć i zadbać o formę fizyczną podczas przerwy od zawodowego trenowania.

 

Nie zwlekaj – zapisz się na zajęcia!

Pilates pomoże wrócić Ci na właściwe tory, ukoi duszę oraz zmniejszy napięcie. Dowód? Prosimy. Sam Joseph Pilates, przed wdrożeniem w życie opracowanego systemu treningowego, był chory na astmę i krzywicę. Na efekty nie trzeba było długo czekać – odzyskał zdrowie i zaczął trenować m.in. narciarstwo i nurkowanie.

 

Zapraszamy na konsultacje z trenerem personalnym fitness do siłowni Energym Kraków!