Siłownia, fitness - Energym kraków
cennik   |    kontakt


       
NOWOŚCI | lifestyle | kultura | trening | promocje
Indoor Cycling - prawie jak na trasie

Dni stają się coraz chłodniejsze, ścieżki rowerowe pokryją się wkrótce śniegiem. Miłośnicy kolarstwa stają przed wyborem: przymarzać do siodełek, przerzucić się na fat bike/jazdę przełajową, a może odłożyć rower do piwnicy i odpocząć po sezonie? Nic dziwnego, w końcu rower stacjonarny to prawie nie-rower. Realizm zerowy – niezmienna sceneria, ani wiatru na twarzy, ani miarowego szumu opon na asfalcie. Mamy na to określenie: wymówki!


indoor cycling

Rower pionowy, poziomy czy spinningowy?

 

Wbrew pozorom, jest różnica. I to ogromna.

Standardowy rower pionowy to świetne rozwiązanie dla osób ćwiczących w domu i tych, które traktują cycling jak przyjemne kardio przed treningiem właściwym. Ćwiczenie na rowerze tego typu przypomina jazdę na rowerze miejskim lub trekkingowym, ponieważ osoba ćwicząca utrzymuje pozycję wyprostowaną lub lekko pochyloną. Podobnie jak jazda na „zwykłym” rowerze, korzystanie z roweru pionowego może obciążać kręgosłup, dlatego przed zdecydowaniem się na trening warto sprawdzić, czy nie występują żadne przeciwwskazania.

 

Rower poziomy jest rozwiązaniem dla osób, które chciałyby wzbogacić swój plan treningowy o cycling, ale z powodu słabego kręgosłupa lub problemów z nadwagą powinny unikać pozycji pionowej. Trening na rowerze poziomym odbywa się w pozycji półleżącej, dzięki czemu kręgosłup nie odczuwa obciążenia i ćwiczenie staje się przyjemniejsze. Dodatkowo, ułożenie ciała na takim rowerze pozwala na zaangażowanie mięśni brzucha w większym stopniu, niż trening w pozycji pionowej.

 

Rowery spinningowe są natomiast sprzętem specjalistycznym, pozwalającym na dostosowanie tempa oraz intensywności do profesjonalnych programów treningowych. Zależnie od ustawienia, trening spinningowy obejmie odcinki z góry i pod górę, w trudnym terenie lub na gładkiej nawierzchni. Zaawansowana technologia wykorzystywana w najwyższej klasy rowerach pozwala na stworzenie oporów imitujących naturalną rzeźbę terenu.

 

Numer dwa na świecie

 

Cycling jest drugą najpopularniejszą formą zajęć fitness na świecie. Łączy dostosowany do indywidualnych potrzeb trening z zabawą – w każdym tego słowa znaczeniu. Wystarczy przypomnieć sobie koncerty lub imprezy w klubach. Ciało porusza się samo, zmęczenie przestaje istnieć, a następnego dnia mięśnie nie bolą, choć ruszały się intensywniej, niż przy niejednym treningu. Podczas sesji cyclingowych sala ćwiczeniowa zmienia się nie do poznania. Trening staje się formą rozrywki, gdy (oprócz słów trenera) rozbrzmiewa motywująca do działania muzyka i pulsują wspomagane światłem UV dyskotekowe lampy.

 

A jakie korzyści z jazdy na rowerze stacjonarnym? Zależy to oczywiście od rodzaju roweru i planu treningowego, ale niektóre efekty są uniwersalne. Cycling wpływa przede wszystkim na dolne partie mięśni, rzeźbiąc uda, łydki i pośladki. Podczas intensywnych ćwiczeń na rowerze spinningowym pracują też mięśnie brzucha i grzbietu. Największą zaletą treningu są jednak właściwości aerobowe. Chociaż rower potrafi dać w kość następnego dnia (np. kiedy trzeba wejść po schodach), działa na organizm przede wszystkim ogólnorozwojowo. Ćwiczenia poprawiają wydolność oddechową i krążenie, co przekłada się bezpośrednio na szybkość metabolizmu. W połączeniu ze zbalansowaną dietą, cycling z pewnością pomoże w uzyskaniu wymarzonej sylwetki.

 

Nie daj się pogodzie - przyjdź na trening do Energym i wsiądź na rower!