Siłownia, fitness - Energym kraków
cennik   |    kontakt


       
NOWOŚCI | lifestyle | kultura | trening | promocje
Fitness podczas odchudzania? Zawsze!

Odchudzanie najczęściej kojarzy się nam z rygorystyczną dietą wykluczającą pewne produkty i przepisy z jadłospisu. Wiąże to z mniejszą dawką przyjmowanych kalorii, co dla organizmu może być obciążające z racji wprowadzenia nowych zwyczajów żywieniowych. Odchudzanie wiąże się także z przyjmowaniem większej ilości wody, co dla niektórych osób może być trudne do wcielenia w codzienną organizację dnia. Do tego dochodzi powtarzanie w głowie myśli, żeby nie myśleć o odchudzaniu i… zaczyna brakować miejsca dla ćwiczeń. Jednak wystarczy lekko zmodyfikować codzienne zwyczaje i uda się znaleźć czas na fitness, także w czasie odchudzania!


Fitness i odchudzanie, to idzie w parze!

Dla większości niećwiczących osób, fitness wydaje się być aktywnością fizyczną, która wiąże się z dużym wysiłkiem fizycznym, który powoduje wiele urazów. Fitness kojarzony jest z ćwiczeniami na sali z lustrami, gdzie każdy widzi mankamenty naszej sylwetki, brak elastycznego ciała i nienadążanie za rytmem ćwiczeń. Jednak jest to nieprawda, wystarczy tylko chęć, by się przełamać, wyjść ze swojej strefy komfortu… Wtedy okazuje się, jak zbawienny dla efektów odchudzania jest fitness! Kiedy organizm przyzwyczai się do ćwiczeń - a nastąpi to stosunkowo szybko, jeśli nie będziemy szukać wymówek, by nie pójść na trening - proces odchudzania przebiegnie zwięźlej.

 

Fitness a odchudzanie

Czy naprawdę muszę ćwiczyć…?

Nawet najmniejsza aktywność fizyczna doskonale wpływa nie tylko na naszą kondycję, ale i samopoczucie. Fitness jest nie tylko metodą na odchudzanie, to także porcja hormonów szczęścia, dawki odporności na stres i nauczenia się pracy nad swoim ciałem. Fitness trzeba traktować jako proces - jeśli dziś nie mogę wykonać ćwiczenia na 100% możliwości, bo ogranicza mnie brak elastyczności ciała, to spróbuję je zrobić za dwa tygodnie dokładnie tak samo, jak robi je instruktor.  Treningi fitness wymagają wiele samozaparcia i silnej woli, nie można się zniechęcać drobnymi potknięciami. Odchudzanie także jest procesem - jeśli będę przestrzegać diety, będę lepiej rzeźbić swoje ciało. W Energym instruktorzy są pomocni do układania planu treningowego, także z ćwiczeniami fitnessowymi.  

Kategorie treningów fitness

Treningi fitness w procesie odchudzania można podzielić na kila kategorii, z których każda obejmuje inne rodzaje ćwiczeń.  Ćwiczenia aerobowe i cardio utrzymują akcję serca na odpowiednio wysokim i stałym poziomie.  Odpowiadają za poprawę wydolność układu oddechowego i krążenia. Ćwiczenia anaerobowe - beztlenowe to krótkie i energiczne serie powtórzeń. Taki trening poprawi siłę mięsni.  Ćwiczenia siłowe - jak ich nazwa wskazuje, poprawiają siłę i masę mięśni.  Są najlepsze do modelowania sylwetki, ponieważ intensywnie spalają tkankę tłuszczową. Ćwiczenia izometryczne wzmacniają konkretne, trenowane mięśnie. Ostatnią kategorią ćwiczeń fitness są te na rozciąganie - wydłużają one mięśni i poprawiają zakres ruchu w stawach.

Aby ćwiczenia fitness miały wpływ na odchudzanie, powinniśmy je wykonywać naprzemiennie co drugi dzień, a każdy trening powinien trwać przynajmniej pół godziny.