Siłownia, fitness - Energym kraków
cennik   |    kontakt


       
NOWOŚCI | lifestyle | kultura | trening | promocje
Jesienne treningi - jak je zaplanować?

Wraz z nadejściem pierwszych jesiennych dni, temperatura spada tak gwałtownie, że treningi uprawiane na powietrzu przestają być przyjemne. Często październikowej aktywności fizycznej wykonywanej na zewnątrz towarzyszą opady deszczu – wtedy bieganie przestaje cieszyć, na rolkach nie da się jeździć, a przejażdżka rowerowa nie jest już ekscytująca. Dlatego na początku jesieni warto skorzystać z ofert klubów fitness i zacząć wykonywać trening na siłowni.


Jak zaplanować jesienny trening na siłowni?

 Niezależnie od tego, czy będą to nasze pierwsze w życiu treningi na siłowni, czy będzie to powrót do siłowni po długiej – trwającej przez wiosenne i letnie miesiące – przerwie, trzeba pamiętać o jednej zasadzie. Mianowicie, nie wybiera się zajęć o wysokiej intensywności, z dużym obciążeniem i dla osób o zaawansowanej kondycji. Nawet jeśli podczas treningów na powietrzu przejeżdżaliśmy rowerem lub pokonywaliśmy biegiem, w dobrym tempie znaczącą ilość kilometrów – nie oznacza to, że  w czasie intensywnych treningów na siłowni nie doprowadzimy do kontuzji. Powrót na siłownię lub rozpoczęcie z nią swojej sportowej przygody powinien być stopniowy i spokojny. Zdecydujmy się na zajęcia, które wzmocnią mięśnie i przyzwyczają ciało do treningów w klubie sportowym. Dobry pomysłem jest wykupienie pierwszych paru spotkań z profesjonalnym trenerem, który pomoże nam dobrać plan ćwiczeniowy i pomoże dopasować obciążenie do możliwości organizmu.

Od czego zacząć trening?

Każdy trening, niezależnie od miejsca, gdzie jest wykonywany powinien rozpocząć się spokojną rozgrzewką. Rozgrzewka przed treningiem na siłowni nie tylko rozciągnie mięsnie i stawy, ale też przygotuje je do bardziej intensywnych ćwiczeń. Przeprowadzenie rozgrzewki pozwala również uniknąć urazów w czasie treningu. W ramach rozgrzewki można wykonać na karimacie sesję pilatesu, skorzystać z krótkiego i lekkiego treningu cardio – pobiegać na bieżni lub orbitreku albo pojeździć na rowerku. Jeśli naszym celem jest wykonanie siłowego treningu na siłowni, w ramach rozgrzewki można skorzystać z lżejszych ciężarów.

Jak zaplanować jesienne treningi

Jak zrobić dobry trening na siłowni?

Decydując się na trening na siłowni, warto pamiętać o podstawowych regułach dobrego treningu. Przede wszystkim, nawet poranna wizyta w siłowni nie powinna odbywać się z pustym żołądkiem. Warto zjeść lekkie śniadanie, które dostarczy potrzebnej do ćwiczeń energii. Nie należy obawiać się dyskomfortu w żołądku – z reguły przemieszczenie z domu się do klubu sportowego pozwala na zachowanie niezbędnego minimum, by posiłek ułożył się w brzuchu. Przeprowadzenie prawidłowego  treningu na siłowni oznacza, że wychodzimy z niej w dobrym humorze i zmotywowani – nie będzie tak, jeśli trening nas nudzi, albo czujemy, że obciążenie jest zbyt duże lub za małe. O każdej wątpliwości warto porozmawiać z trenerem, który służy poradą, żeby w kolejnych dniach po treningu na siłowni nie odczuwać nieprzyjemnych dolegliwości, należy pamiętać o rozciąganiu po wykonanych ćwiczeniach.

O czym należy pamiętać, trenując na siłowni?

Ćwiczenia w siłowni wiążą się z wyższą temperaturą, która powoduje, że bardziej się pocimy. W czasie treningu na siłowni nie możemy liczyć na powiew porannego lub wieczornego wiatru, który przynosi ukojenie w czasie ćwiczeń – dlatego warto mieć pod ręką niesłodzony napój, który nas nawodni.