Zumba sposobem na odchudzanie

Co to jest zumba i jakie efekty zapewniają zajęcia?

Zumba, to w wolnym tłumaczeniu z kolumbijskiego slangu „baw się i ruszaj”. Zajęcia łączą w sobie takie tańce latynoamerykańskie jak samba, salsa, merengue, bachata i wiele innych. Zwolennicy tego typu zajęć chwalą sobie, że podczas wykonywania ćwiczeń świetnie się bawią, modelują sylwetkę, czas mija im szybciej i przyjemniej oraz czują się mniej zmęczeni, niż po klasycznych zajęciach. Co więcej, ogromnym plusem zumby jest fakt, iż jest to trening typu cardio, czyli utrzymywany na umiarkowanym poziomie intensywności, dzięki odpowiedniemu rytmowi muzyki, do której się poruszamy.

Taki typ treningu utrzymuje tętno w tzw. strefie „fat burning zone” – 60/70% tętna maksymalnego, kiedy zwiększa się potrzeba organizmu na pobór tlenu. A dzięki odpowiednio dużej ilości dostarczonego tlenu do organizmu, jest on w stanie zamienić zbędny tłuszcz w energię potrzebną do ćwiczeń. Dodatkową zaletą zumby jest także to, że podczas wykonywania jej kroków angażujemy do pracy wiele partii mięśniowych, a co za tym idzie szybciej spalamy tkankę tłuszczową, nasza sylwetka staje się lepiej wymodelowana oraz poprawiamy wytrzymałość, wydolność i ogólną kondycje organizmu. A efekty ćwiczenia zumby są widoczne gołym okiem już po kilku tygodniach.

Ile kalorii można spalić podczas zajęć zumby?

Ilość spalonych kalorii podczas zajęć zumby uzależniona jest od typu i intensywności wybranego treningu. Najmniej spalonych kalorii zapewni nam Zumba Gold – są to zajęcia dla osób o obniżonej sprawności, czy osób starszych, ponieważ ma najwolniejsze tempo ze wszystkich dostępnych rodzajów. Zumba Basic natomiast to podstawowy typ zajęć, dzięki któremu spalimy podczas godzinnego treningu od 450 do nawet 600 kcal. Najszybsze odchudzanie zapewnią nam zajęcia Aqua Zumby – jest to najbardziej intensywny z treningów, gwarantujący spalenie ponad 800 kcal podczas godziny ćwiczeń w wodzie.

Jak często i ile czasu ćwiczyć, żeby schudnąć?

Jak w przypadku każdej aktywności fizycznej, na efekty ćwiczenia zumby trzeba poczekać, a co najważniejsze być sumiennym i systematycznym w wykonywaniu treningów. Zumbę najlepiej jest ćwiczyć 2 do 3 dni w tygodniu, jednorazowo nie krócej niż pół godziny. Jeżeli zacznie się ćwiczenia z początkiem stycznia, to pozytywne efekty można będzie zobaczyć już w marcu. Ciało będzie jędrniejsze, smuklejsze i ubędzie kilka zbędnych kilogramów. Jednak oczywiście jak w przypadku każdego sportu i ćwiczeń nie można zapomnieć o dobrym i zdrowym odżywianiu.