Siłownia, fitness - Energym kraków
cennik   |    kontakt


       
NOWOŚCI | lifestyle | kultura | trening | promocje
Salsa jako sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów

O pięknej sylwetce marzy niemal każda kobieta. W rzeczywistości jednak czasem ciężko o motywację, która pozwoli nam zadbać o dobrą kondycję naszego ciała. Na szczęście jest na to sposób! Gorące, latynoskie rytmy sprawiają, że ćwiczenia z salsy pobudzają nasz organizm do działania, a uczestniczki wręcz nie mogą doczekać się kolejnych zajęć. Dlaczego warto trenować salsę?

czytaj więcej ›


Jak bezpiecznie trenować na siłowni?

Siłownia jest miejscem, z którego każdego dnia korzystają setki osób. Tu dbałość o bezpieczeństwo oraz higienę powinno stać na pierwszym miejscu. Jeśli o to nie zadbamy, możemy narazić się na kontuzję lub inne przykre konsekwencje. Jak zadbać o bezpieczeństwo na siłowni?

czytaj więcej ›


Stretching - ćwiczenia na rozciąganie całego ciała dla każdego

Stretching, tak często zaniedbywany jako element treningu, jest niezwykle ważnym elementem ćwiczeń. Prawidłowe rozciąganie ma ogromny wpływ na efektywność pracy mięśni oraz ich rozwój i elastyczność. Doskonale może sprawdzić się również jako osobna jednostka treningowa. Czym jest stretching i dlaczego warto o nim pamiętać?

czytaj więcej ›


Jak ważne jest rozciąganie?

Rozciąganie często jest najbardziej zaniedbywanym elementem treningu. I na dobrą sprawę nie ma co się temu dziwić – jest to temat, wokół którego wykształciło się sporo mitów i pół-prawd, często wprowadzających trenującego w konsternację. Bo też jak to jest z tym rozciąganiem? Należy je wykonywać przed czy po treningu? I czy jest nam ono naprawdę potrzebne?

czytaj więcej ›


Co i ile pić podczas treningów?

Człowiek składa się głównie z wody, a i tak stale musimy dbać o nawadnianie organizmu. Brzmi jak banał, prawda? A co powiecie na to: w czasie intensywnego biegu można wraz z potem stracić do 4 litrów wody, a w czasie treningu siłowego - nawet 2 litry. Tracenie wody oznacza nie tylko pocenie się, to także utrata składników mineralnych, elektrolitów i energii. Teraz pamiętanie o regularnym uzupełnianiu płynów w czasie treningu nie brzmi już tak obco… Niezależnie od rodzaju i formy treningu, należy dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Jak i co zatem pić w czasie treningu?

czytaj więcej ›


Fitness podczas odchudzania? Zawsze!

Odchudzanie najczęściej kojarzy się nam z rygorystyczną dietą wykluczającą pewne produkty i przepisy z jadłospisu. Wiąże to z mniejszą dawką przyjmowanych kalorii, co dla organizmu może być obciążające z racji wprowadzenia nowych zwyczajów żywieniowych. Odchudzanie wiąże się także z przyjmowaniem większej ilości wody, co dla niektórych osób może być trudne do wcielenia w codzienną organizację dnia. Do tego dochodzi powtarzanie w głowie myśli, żeby nie myśleć o odchudzaniu i… zaczyna brakować miejsca dla ćwiczeń. Jednak wystarczy lekko zmodyfikować codzienne zwyczaje i uda się znaleźć czas na fitness, także w czasie odchudzania!

czytaj więcej ›


Czym jest trening TBC i BPU?

Trening TBC i BPU zyskały niedawno na popularności. Dużo klubów fitness zaczęło wprowadzać je do swojej szerokiej oferty, w tym Energym. Na czym polega ich fenomen? Co stoi za enigmatycznymi skrótami TBC i BPU? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w poniższym artykule.

czytaj więcej ›


Jakie ćwiczenia najlepiej przyspieszają odchudzanie?

W życiu wielu z nas przychodzi taki moment, gdy decydujemy się, że pora wziąć się za siebie, zrzucić kilka kilogramów i poczuć się lepiej w swoim ciele. Kupujemy karnet na siłownię i z wielkimi nadziejami ruszamy spalać zbędne kalorie. Jednak nie zawsze wyniki udaje się nam osiągnąć w takim tempie jaki sobie wymarzyliśmy na początku. Jakie ćwiczenia by schudnąć są najbardziej korzystne oraz czy warto wyciskać z siebie siódme poty?

czytaj więcej ›


Kiedy wrócić do treningów po ciąży

Kiedy na świat przychodzi dziecko, niejednokrotnie wszystko zostaje postawione na głowie. Dawne zwyczaje i aktywności schodzą na dalszy plan, bo ze względu na maleństwo trudniej wygospodarować zarówno energię, jak i czas. Odnalezienia motywacji do treningów mogą nie ułatwiać także hormonalne wahania nastrojów. Jak więc rozsądnie wrócić do aktywności po porodzie?

czytaj więcej ›


Jak umiejętnie zmotywować się do treningu?

Marzysz o idealnej figurze, ale nie możesz zebrać się żeby zacząć ćwiczyć? Kupujesz karnet, idziesz kilka razy na siłownie, a potem... tracisz motywacje i znajdujesz tysiąc wymówek od treningu. Brzmi znajomo? Wiele osób zaczyna trenować by zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub wyrzeźbić swoje ciało, lecz już po krótkim czasie tracą motywację. Zastanawiasz się jak temu zaradzić? Już mówimy!

czytaj więcej ›