Siłownia, fitness - Energym kraków
cennik   |    kontakt


       
NOWOŚCI | lifestyle | kultura | trening | promocje
Jak umiejętnie zmotywować się do treningu?

Marzysz o idealnej figurze, ale nie możesz zebrać się żeby zacząć ćwiczyć? Kupujesz karnet, idziesz kilka razy na siłownie, a potem... tracisz motywacje i znajdujesz tysiąc wymówek od treningu. Brzmi znajomo? Wiele osób zaczyna trenować by zrzucić kilka zbędnych kilogramów lub wyrzeźbić swoje ciało, lecz już po krótkim czasie tracą motywację. Zastanawiasz się jak temu zaradzić? Już mówimy!


 

Zacznij od celu

Utrzymanie motywacji do ćwiczeń dłużej niż przez kilka miesięcy wcale nie jest rzeczą prostą, szczególnie jeśli efekty nie przychodzą tak szybko jakbyśmy tego oczekiwali. Dlatego niezwykle istotne jest wyznaczenie sobie celu jaki chcemy osiągnąć. Sprawa wydaje się błaha i niezwykle prosta, chociaż w rzeczywistości taka nie jest. Cel musi być dokładnie nazwany i określony w czasie. Jeśli chcemy schudnąć – określmy do jakiej wagi lub wyglądu dążymy i jak dużo czasu realnie zajmie nam osiągnięcie tego celu. Aby utrzymać motywacje do treningów warto też rozłożyć sobie cel na kolejne etapy, dzięki którym będziemy mieli poczucie, że cały czas  robimy postępy.

Znajdź czas na sport

Opuszczanie treningów tłumaczysz brakiem czasu? A może postanawiasz w tygodniu iść 3 razy na siłownię, a i wybierzesz się tylko raz? Brak czasu to dolegliwość na którą cierpi większość z nas. Często kiedy w weekend odzyskujemy siły i jesteśmy zmotywowani do częstych treningów. Zapominamy jednak, że wraz z kolejnymi dniami nawałem pracy i codziennością robimy się coraz bardziej zmęczeni i pod koniec tygodnia zapominamy o naszych treningowych postanowieniach. Z pomocą przychodzi wtedy zwykły kalendarz! Zastanów się ile razy jesteś w stanie pójść na siłownię, pobiegać czy chociaż poćwiczyć w domowym zaciszu i zapisz to w swoim kalendarzu. Niby banalne rozwiązanie, a zaplanowanie treningów na konkretną godzinę sprawi, że motywacja do treningu wzrośnie, dzięki czemu utrzymasz regularność.

W grupie siła

Brak motywacji może wynikać również ze znudzenia samotnymi treningami. Odpowiedni partner treningowy to świetny motywator. To może być każdy – rodzeństwo, znajomy, czy partner. Nie musi być mistrzem sportów i znawcą siłowni, ważne żeby wspólne treningi przyjemnością i wzajemną motywacją. Do tego wspólne trenowanie wprowadza odrobinę zdrowej rywalizacji, która wzmaga twoją motywacje. Przecież nie możesz pozwolić, żeby partner rósł w oczach kiedy ty stoisz w miejscu. Gdy jednak nie udało się znaleźć odpowiedniej towarzysza, warto sięgnąć po inną opcję. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą zajęcia grupowe organizowane w każdej siłowni. Znajdą się tam zarówno osoby zaawansowane jak i te które dopiero zaczynają przygodę ze sportem.

Bij swoje rekordy

Najczęściej problem z motywacją wynika z braku widocznych efektów. Wydaje się, że wystarczy miesiąc ćwiczeń, żeby zbędny tłuszczyk zniknął, a nasze mięśnie stały się większe. Niestety tak to nie działa. Każda zmiana w wyglądzie wymaga ciężkiej pracy i poświęcenia. Często zdarza się tak, że choć efektów nie widać na pierwszy rzut oka. Dlatego regularnie zacznij mierzyć swoje postępy i sprawdzaj jakie są efekty ciężkiej pracy. A na pewno są! Waż się, mierz obwody i zapisuj. Nawet jeśli uważasz, ze zmiany, z pomiaru na pomiar nie są znaczące, to zaczniesz dostrzegać jak twoje ciało zmieniło się od początku przygody ze sportem. Pamiętaj tylko by nie robić tego zbyt często – treningi dadzą pożądany efekt, jednak wszystko w swoim czasie.