Siłownia, fitness - Energym kraków
cennik   |    kontakt


       
NOWOŚCI | lifestyle | kultura | trening | promocje
Fitness dla kobiet w ciąży – czy można ćwiczyć, jak to robić?

Choć ciąża nie jest chorobą, a stanem fizjologicznym, wiele kobiet zastanawia się, czy fitness dla ciężarnych nie będzie zbyt dużym obciążeniem organizmu. Na szczęście specjaliści są zgodni – dobrze dopasowane ćwiczenia fizyczne nie tylko nie zaszkodzą, a mogą pomóc zwalczyć nieprzyjemny dolegliwości i przygotować do porodu. Jak powinny wyglądać zajęcia fitness dla kobiet w ciąży?

czytaj więcej ›


Jak ubrać się na siłownie - najlepszy strój do ćwiczeń

Zaczynając przygodę z siłownią nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, jak ważny jest odpowiedni strój do ćwiczeń. Dobrej jakości, wygodna odzież treningowa odpowiada za nasz komfort oraz efektywność wysiłku. O czym powinniśmy pamiętać wybierając strój na siłownię?

czytaj więcej ›


Najlepsze zajęcia dla seniorów

Czy siłownia jest dla seniorów? Oczywiście! Dzięki ćwiczeniom, osoby starsze mogą poprawić swoją kondycję fizyczną, wzmocnić serce, zwiększyć siłę i pozytywnie wpłynąć na elastyczność i równowagę. Odpowiednia dawka ruchu to także zastrzyk endorfin, dzięki czemu poprawia się nasze samopoczucie. Jakie zajęcia fitness dla seniorów będą najlepsze?

czytaj więcej ›


Trening obwodowy - co to jest i jak go wykonać na siłowni?

W dzisiejszym świecie ciężko jest znaleźć czas na regularny trening. Każdy marzy o tym, by jak najszybciej osiągnąć założony cel, zwiększyć wytrzymałość i poprawić sylwetkę. Właśnie dla takich osób doskonałym rozwiązaniem jest trening obwodowy, który w ostatnich latach stale zyskuje na popularności. Co powinniśmy o nim wiedzieć?

czytaj więcej ›


Salsa jako sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów

O pięknej sylwetce marzy niemal każda kobieta. W rzeczywistości jednak czasem ciężko o motywację, która pozwoli nam zadbać o dobrą kondycję naszego ciała. Na szczęście jest na to sposób! Gorące, latynoskie rytmy sprawiają, że ćwiczenia z salsy pobudzają nasz organizm do działania, a uczestniczki wręcz nie mogą doczekać się kolejnych zajęć. Dlaczego warto trenować salsę?

czytaj więcej ›


Jak bezpiecznie trenować na siłowni?

Siłownia jest miejscem, z którego każdego dnia korzystają setki osób. Tu dbałość o bezpieczeństwo oraz higienę powinno stać na pierwszym miejscu. Jeśli o to nie zadbamy, możemy narazić się na kontuzję lub inne przykre konsekwencje. Jak zadbać o bezpieczeństwo na siłowni?

czytaj więcej ›


Stretching - ćwiczenia na rozciąganie całego ciała dla każdego

Stretching, tak często zaniedbywany jako element treningu, jest niezwykle ważnym elementem ćwiczeń. Prawidłowe rozciąganie ma ogromny wpływ na efektywność pracy mięśni oraz ich rozwój i elastyczność. Doskonale może sprawdzić się również jako osobna jednostka treningowa. Czym jest stretching i dlaczego warto o nim pamiętać?

czytaj więcej ›


Jak ważne jest rozciąganie?

Rozciąganie często jest najbardziej zaniedbywanym elementem treningu. I na dobrą sprawę nie ma co się temu dziwić – jest to temat, wokół którego wykształciło się sporo mitów i pół-prawd, często wprowadzających trenującego w konsternację. Bo też jak to jest z tym rozciąganiem? Należy je wykonywać przed czy po treningu? I czy jest nam ono naprawdę potrzebne?

czytaj więcej ›


Co i ile pić podczas treningów?

Człowiek składa się głównie z wody, a i tak stale musimy dbać o nawadnianie organizmu. Brzmi jak banał, prawda? A co powiecie na to: w czasie intensywnego biegu można wraz z potem stracić do 4 litrów wody, a w czasie treningu siłowego - nawet 2 litry. Tracenie wody oznacza nie tylko pocenie się, to także utrata składników mineralnych, elektrolitów i energii. Teraz pamiętanie o regularnym uzupełnianiu płynów w czasie treningu nie brzmi już tak obco… Niezależnie od rodzaju i formy treningu, należy dbać o odpowiednie nawodnienie organizmu. Jak i co zatem pić w czasie treningu?

czytaj więcej ›


Fitness podczas odchudzania? Zawsze!

Odchudzanie najczęściej kojarzy się nam z rygorystyczną dietą wykluczającą pewne produkty i przepisy z jadłospisu. Wiąże to z mniejszą dawką przyjmowanych kalorii, co dla organizmu może być obciążające z racji wprowadzenia nowych zwyczajów żywieniowych. Odchudzanie wiąże się także z przyjmowaniem większej ilości wody, co dla niektórych osób może być trudne do wcielenia w codzienną organizację dnia. Do tego dochodzi powtarzanie w głowie myśli, żeby nie myśleć o odchudzaniu i… zaczyna brakować miejsca dla ćwiczeń. Jednak wystarczy lekko zmodyfikować codzienne zwyczaje i uda się znaleźć czas na fitness, także w czasie odchudzania!

czytaj więcej ›