Spinning – silniejsze mięśnie i jędrniejsze ciało

Co tak właściwie kryje się pod obcobrzmiącą nazwą spinning? Przede wszystkim – ogromna frajda i niesamowita dawka energii (ekwiwalent kilku mocnych kaw o poranku). Jest to też jedna z najbardziej efektywnych form spalania zbędnych kilogramów. Lubisz jazdę na rowerze? W takim razie najprawdopodobniej już po pierwszych zajęciach połkniesz bakcyla tego zestawu ćwiczeń. To coś więcej niż sport – to doskonała zabawa.

Dlaczego właśnie spinning?

Tak jak już wspominaliśmy, jest to bardzo energetyczna forma aktywności fizycznej. Praktycznie każdy, kto zaliczył w swoim życiu rowerową wycieczkę, wie, że jazda na rowerze jest sportem aerobowym (tlenowym). I co z tego? To, że regularne treningi stymulują organizm do działania, poprawiając naszą kondycję fizyczną i wzmacniając odporność.  Większość z nas motywację do treningów odnajduję w powszechnie roztaczanej wizji szczupłej sylwetki oraz dobrego samopoczucia. Jednak bardzo często czasochłonne i katorżnicze treningi zniechęcają nas do wizyt na siłowni. I w efekcie prowadzą do zaprzestania regularnych ćwiczeń.

 Jako jednym z głównych argumentów za spróbowaniem spinningu są stosunkowo szybko zauważalne efekty. Nawet po 2 tygodniach ćwiczeń możemy zaobserwować realne wyszczuplenie naszej sylwetki. Oczywiście do wyrzeźbienia idealnego kształtu potrzeba więcej czasu, natomiast uczestnicy moich zajęć podkreślają ten fakt, jako jedną z istotniejszych zalet. Zalet czysto motywacyjnych, bo przecież każdy lubi widzieć efekty swojej pracy – mówi jeden z trenerów spinningu z Energym Kraków.

Podczas jazdy na stacjonarnym rowerze kolarskim angażujemy do intensywnej pracy różne partie ciała. Jakie dokładnie? Nogi, brzuch, biodra i pośladki. Dzięki temu zarówno wzmacniamy mięśnie, jak i zrzucamy zalegającą warstwę tłuszczu.

Od czego zacząć przygodę ze spinningiem?

Spinning najlepiej uprawiać pod batutą specjalisty, dzięki czemu możemy liczyć na zindywidualizowany i profesjonalny zestaw ćwiczeń interwałowych – dostosowany do naszej aktualnej formy.

A co w przypadku, gdy wolimy ćwiczyć w domu?

– Dla wszystkich tych, którzy wolą trenować w domowym zaciszu, rekomendowany jest zakup sportowego roweru stacjonarnego. Podczas dokonywania zakupu warto zwrócić uwagę na posiadane przez niego funkcje. Absolutnym minimum jest licznik pokonanego dystansu i ilości spalonych kalorii. Wiele osób pyta też, o czas treningu. Przyjmuje się, że najoptymalniejszy powinien trwać do 45 minut. Bardzo ważne jest zdroworozsądkowe podejście, które uchroni nas od przesadnego obciążania stawów, co często jest główną przyczyną kontuzji. – wyjaśnia trener.

Parafrazując tekst znanej polskiej piosenki: to co, może byś tak wpadł popedałować?

Zapraszamy na spinning do siłowni Energym w Krakowie